رفتن به محتوای اصلی

ساخت و خرید انواع کانال گالوانیزه کولر

کانال گالوانیزه کولر و هوا

ساخت کانال گالوانیزه کولر چیست؟

کانال گالوانیزه کولر از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است. به طور کلی کانال های کولر مهمترین بخش یک سیستم تهویه مطبوع را تشکیل می دهند.

به گونه ای که در صورت عدم اجرای کانال کولر گالوانیزه به طور مناسب، باید تخریب بنا صورت گرفته و مجدد کانال کشی انجام پذیرد.

به طور کلی برای تولید و ساخت, ضخامت ورق گالوانیزه کانال کولر تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

کانال کولر گالوانیزه دارای چه مشخصات فنی است ؟

به طور کلی کانال گالوانیزه کولر دارای استاندارد و مشخصات فنی مخصوصی است. عمدتا شناخت مشخصات فنی این کانال ها سبب می شود تا انتخاب آن ها به راحتی انجام پذیرد.

از جمله مشخصات فنی این کانال ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ضخامت ورق مورد استفاده
  2. ابعاد ورق و کانال مدنظر
  3. وزن ورق و کانال نصب شونده
  4. فلنچ های مورد نیاز
  5. محل نصب کانال هوا
کانال گالوانیزه تهویه هوا
کانال گالوانیزه تهویه هوا

ضخامت ورق گالوانیزه کانال کولر چقدر باید باشد؟

از جمله مشخصات فنی کانال گالوانیزه کولر، ضخامت ورق به کار رفته در آن است. به طور کلی ضخامت ورق گالوانیزه کانال های کولر متناسب با ابعاد بزرگ ترین ضلع مقطع آن ها تعیین می شود‌.

عمدتا ضخامت این ورق ها برای کانال هایی با ضلع بزرگ ۳۰ سانتی متر، ۰.۵ میلیمتر و بین ۳۳ تا ۷۵ سانتی متر، ۰.۶ میلی متر در نظر گرفته می شود.

به این ترتیب با افزایش طول یک ضلع از سطح مقطع کانال کولر ضخامت نیز افزایش پیدا می کند.

ابعاد ورق گالوانیزه کانال کولر

از دیگر مشخصات فنی کانال گالوانیزه کولر می توان به ابعاد ورق به کار رفته در آن اشاره کرد. به طور کلی ابعاد ورق کانال های کولر متناسب با دبی و میزان حجم هوای عبوری محاسبه می گردد.

بر طبق محاسبات هر چه ظرفیت کولر مورد نظر بیشتر باشد یا به عبارتی قابلیت هوادهی بیشتری داشته باشد، ابعاد ورق گالوانیزه کولر بیشتر خواهد بود.

وزن ورق گالوانیزه کانال کولر

از دیگر مشخصات فنی کانال گالوانیزه کولر، می توان به وزن ورق به کار رفته در آن اشاره کرد. به طور کلی وزن ورق مورد استفاده با ضخامت ورق رابطه مستقیمی دارد.

بنابراین هر چه ضخامت ورق به کار رفته در کانال کولر بیشتر باشد، وزن نهایی کانال نیز بیشتر خواهد بود‌ عمدتا اجرای کانال هایی با وزن بیشتر، زحمت بیشتری را می طلبد.

انواع کانال کولر گالوانیزه کدامند؟

ورق گالوانیزه کانال کولر آبی و تهویه
ورق گالوانیزه کانال کولر آبی و تهویه

به طور کلی کانال گالوانیزه کولر بر اساس شکل ظاهری و نحوه ساخت به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کانال کولر گالوانیزه چهارگوش

از جمله انواع کانال کولر گالوانیزه می توان به کانال های چهارگوش اشاره کرد.

به طور کلی این نوع از کانال پیش ساخته کولر دارای زاویه و نقاط تیز است. عمدتا محیط هایی که دارای عرض نسبتا کمتری هستند، نیاز به کانال گالوانیزه کولر کوچک با انعطاف پذیری بالا دارند.

از آنجایی که کانال های گالوانیزه چهارگوش در مقایسه با سایر کانال های موجود در بازار، از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند، می توانند گزینه مناسبی برای محیط های کوچک به شمار روند.

به طور کلی این دسته از کانال های کولر به علت دارا بودن زوایا و گوشه های تیز عمدتا سر و صدای نسبتا زیادی را به همراه خواهند داشت.

کانال کولر اسپیرال گرد گالوانیزه

از انواع کانال کولر گالوانیزه می توان به کانال های اسپیرال اشاره کرد‌.

این کانال ها در مقایسه با کانال های چهارگوش از سر و صدای کمتری برخوردار هستند. به طور کلی در سیستم تهویه مطبوع کارخانجات به دلیل فضای بسیار زیاد باید از کانال گالوانیزه کولر صنعتی استفاده شود‌.

از آنجایی که کانال های اسپیرال از انعطاف پذیری نسبتا کمتری برخوردار هستند، بهترین گزینه برای کانال کشی محیط های صنعتی به شمار می روند.

قیمت ساخت و خرید کانال کولر گالوانیزه

به طور کلی قیمت کانال کولر گالوانیزه به عوامل متعددی بستگی دارد.

عواملی نظیر ابعاد و اندازه محل، نوع کانال مورد نظر، ضخامت و قیمت ورق گالوانیزه کانال کولر از جمله عواملی هستند که می توانند تا حد زیادی در تعیین قیمت ساخت کانال کولر گالوانیزه تاثیر گذار باشند.

به این ترتیب هرچه ابعاد کانال کشی مورد نظر بیشتر باشد، باید از ورق هایی با ضخامت بیشتری نیز استفاده گردد که نتیجه آن افزایش هزینه ها و قیمت تمام شده کانال هوای گالوانیزه خواهد بود.

به همین دلیل عمدتا توصیه می شود پیش از اجرا و یا خرید کانال کولر با کارشناس مربوطه مشورت شود. البته میتوان از کانال گالوانیزه کارخانه ای که بصورت پیش ساخته هستند هم برای اجرای تهویه هوا استفاده کرد.


به منظور دریافت مشاوره، آگاهی از لیست قیمت و سفارش کانال گالوانیزه کولر و هوا با مشاورین و کارشناسان شرکت میراکالا تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت در این خصوص به شما مشاوره رایگان قبل از خرید محصول را بدهند.

تلفن ثابت :        793 132 66 –021

تلفن همراه :     190 34 10 0912

در اسرع وقت پاسخگو هستیم.

برای این نوشته 2 نظر ثبت شده است

  1. سلام
    ما برای سوله پرورش قارچ نیاز داریم که سیستم تهویه هوای مطبوع از زیر زمین به بیرون داشته باشم که نیاز به کانال کشی و از طبقه زیر زمین تا طبقه چهارم هست
    شما چه نوع کانالی پیشنهاد میدید؟

    1. سلام
      ببینید برای سالن های پرورش قارچ بخاطر وجود رطوبت همیشگی داخل سالن حتما از کانال های عیر گالوانیزه استفاده کنید
      یا از کانال ها با روکش ضدزنگ استفاده کنید
      پیشنهاد میراکالا به شما اجرای کانال پلی یورتان یا پلی اتیلن هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
×بستن جستجو
جستجو
تماس با کارشناس فروش ارسال پیام در واتساپ